Mellanmålsfunderingar

Både igår och idag har mellanmålssnack kommit upp i min närhet.
Idag var jag lite hård och tyckte direkt att frukt är för lite...
Nu när jag tänkt efter så är det ju självklart individuellt vad som passar och hur mycket man behöver äta.
Frukt kan ju vara ett alldeles utmärkt alternativ och om jag har ätit en ordentlig lunch så klarar jag mig ganska länge på en eller två frukter på eftermiddagen innan det är dags för träning.
Jag känner ofta dock att det kan behövas lite mer om man ska träna riktigt ordentligt och för att kunna ge järnet och hålla energin kvar kan det vara bra att fylla på med något mer.
Om man inte är hemma då man äter mellanmål kan det dock ställa till det lite.
Keso och Kesella/Kvarg är ju ypperliga tillskott bredvid frukten för att få i sig proteinet, det är dock inte jättekul att ha i skolväskan hela dagen. En mörk brödskiva med skinka på kan ju passa mycket bra och då får man i sig lite kolhydrater innan träningen också. Avokado och ägg är ju verkligen bra proteinkällor och de är relativt lätta att ta med i väskan.
Det jag efterlyser nu är bra tips på mellanmål att ta med sig till skola/jobb som ska klara sig i en väska en hel dag?

Keso har kommit med en riktigt bra grej och kan fungera någon gång då och då, tyvärr inget för en studentbudget att gå loss på varje dag.

Kommentarer
Postat av: Pia

ägg o tonfiskburk? och sen en frukt?

nja, jag har nog inga smarta tips. du får googla lite ;)

2011-03-02 @ 23:28:18
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0