Kontrakt

I lördags skrev jag och min vän Maya ett kontrakt.
Det skrevs på en tillställning där det fanns drycker av den starkare sorten inblandad men kontraktet gäller lika mycket för det. Det gäller till att börja med fram till påsk. Vi ska tävla i stegräkning samt utesluta godis, kakor och sådant onyttigt. Mitt stora problem är att jag inte kommer mig in på stegräknarsidan där man kan omvandla träning till steg och så vidare. Jag tränar ju mer än jag promenerar så skulle ju verkligen behöva dessa steg om jag inte ska förlora varje vecka.
Ni får ha överseende med svenskan som uppkom där på kvällskvisten.
Det vi ville få fram var att vi båda inte har något mål med ett visst antal kilo att gå ner utan vi vill helt enkelt må bättre och därav ordet Livskänsla osv :)   En kilominskning kommer ju antagligen att ske i samband med detta och det är ju absolut välkommet men fokus ligger inte på några siffror utan på att känna att man mår bättre.
Jag har iaf fixat stegräknaren nu så den är inställd rätt (tror jag). Vet dock inte om jag kommer ha den hela tiden, känns som den "sticker ut" under vissa kläder. Vi får se hur det här går egentligen. Jag hade ju egentligen behövt en spinningtävling eller liknande ;)
Hoppas ni följer med på denna stegresa! Jag ska rapportera till er varje dag från och med imorgon och jag ska vara helt ärlig även om mina steg inte alltid uppnår mina egna förväntningar kanske.
Spännande att se hur mycket jag går imorgon då jag ska på jobbet.

Kommentarer
Postat av: Alva

Kul utmaning! Det kommer gå skitbra! Peppen är ju tillbaka nu! :-) Jag kanske också ska börja räkna steg... måste bara hitta stegräknaren först... :-P

2011-03-29 @ 22:57:28
URL: http://healthylifeofalva.blogspot.com
Postat av: Maya

Verkligen man tar vad man haver, ett kuvert och en kulspettspenna och såklart en alldeles förträffligt vacker skrivstil. :P Men trots det blir jag ändå så otroligt peppad!

2011-03-30 @ 19:10:20
URL: http://mayan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0