Matinspiration tack!

Nu när jag återigen bor i min lägenhet så är det ju dags för mig att laga min egen mat. Har banne mig inte lagat egen mat eller bestämt själv vad jag ska äta sen innan sommaren. Bodde hemma hos mina föräldrar i somras (självklart hjälper jag till att laga mat då men oftast jobbade jag länge och mamma hade redan lagat eller i allafall bestämt vad som skulle ätas), bodde hos min syster och hennes familj fram till resan (även där är allt förbestämt så det ska passa barnen), i NZ åt vi mestadels ute eller någon enstaka gång lagade vi pasta, efter resan bodde jag återigen hos min syster och nu bor jag själv i min lägenhet och har inte en enda ingrediens till en middag.

Jag måste alltså åka och handla nu och jag måste komma på vad sjutton man kan äta?
HJÄLP HJÄLP HJÄLP.
Måste nog sätta mig ner ikväll och googla maträtter, gott och nyttigt vill jag att det ska vara.

Alla förslag mottages med tacksamhet!


Kommentarer
Postat av: Pia

Den här vegetariska lasagnen gjorde vi nyligen:

http://www.kokaihop.se/recept/vegetarisk-lasagne-4



Den var jättegod, så den kan du ju testa! Schysst också att det blir massa matlådor :)

2011-01-02 @ 19:12:32
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0