Det där lilla extra

Jag tränar och sliter men får inte de resultat jag skulle önska.
Just nu känns inte min kropp som den brukar, jag behöver en förändring, jag behöver det där lilla extra.

Det känns lite som att jag behöver tömma ut min kropp på allt "gift" jag stoppat i den senaste halvåret i och med min semester, jul och så vidare. Med "gift" så menar jag mestadels socker. Jag känner mig helt enkelt inte nöjd just nu och det vill jag.

Jag strävar inte efter några resultat på vågen, jag strävar efter min egen "måbra-känsla".
Alla har vi olika sätt för att må bra, en del behöver godis på fredagkvällen för att må bra, en del behöver cocacola för att må bra, en del behöver träna 3 gånger per vecka för att må bra, en del behöver träna 6 gåner per vecka för att må bra. Det är så olika och det tycker jag det ska få vara, ingen kan någonsin säga till dig vad som får dig att må bra, det vet bara du.

Nu ska jag alltså sträva efter mitt ultimata välbefinnande så jag och min kropp kommer i samma fas.
Jag kommer alltså att skippa allt godis, alla sötsaker, chips och läsk fram till den 20 mars.
Det är alltså två månader från och med idag.
I matväg får jag äta vad jag vill (men det säger ju sig självt att skräpmat varje vecka inte gynnar mig direkt). Det jag inte kommer att sätta stopp för är alkohol (jag vet att det är mkt socker i det), kanske låter dumt i mångas öron men att gå ut med mina vänner och dricka vin är något som verkligen får mig att må bra och på dansgolvet bränner man ju många kalorier ;)

Ni kan vara många som tycker jag resonerar underligt men det får ni tycka, jag gör det bästa för mig just nu också får vi se vart det leder, förhoppningsvis till en mer nöjd och harmonisk Ida :)

Dela gärna med er om vad ni tycker och tänker...
Kategorin sockerstopp är tillbaka, just för nu iaf!


Här kan vi snacka om välmående...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0