På söndag äts det fisk...

Det blev en promenad på cirka 2 timmar ute i vintervärlden.
Ganska kallt men skönt att få frisk luft och röra på sig.

Jag håller nu på att kolla vad jag behöver handla och vad jag ska äta i veckan. Listan på allt som behövs är sjukt lång så jag skulle verkligen behöva bilskjuts till Ica Maxi för att detta ska gå vägen, annars får jag ta det i etapper för cykeln pallar nog tyvärr inte allt jag behöver handla.

Dagens middag ska i alla fall bli fisk. Det åt vi ALLTID på söndagar hela min uppväxt, jag vet inte varför utan det var bara så. Min pappa fiskade och fiskar ännu väldigt mycket så vi hade alltid färsk fisk på bordet. Då hatade jag fisk och tyckte vi åt det alltför mycket eftersom vi ibland åt det under veckan också utöver söndagsfisken. Nu ser jag det mest som lyxigt att vi åt så mycket fisk och att den var egenfångad, mycket godare än Icas frysta.

Hursomhelst så har jag hittat ett fiskrecept jag ska prova till middag:

http://www.kokaihop.se/recept/fiskgryta-med-aggsas

Jag återkommer med resultatet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0