Los huevos

Just nu ekar det ganska tomt i min kyl.
Ska åka bort i helgen så orkar inte bunkra upp innan det...

Till frukost är jag van att äta riktigt mycket men idag fanns "enbart" fil att tillgå.
Då är ju ägg räddaren i nöden. Äter jag ett ägg till frukost så håller jag mig mätt hela tiden fram till lunch.
Självklart äter jag ägg i kombination till något, till exempel en filtallrik eller en smörgås eller både och.

Jag tycker det är lite mirakelaktigt, hur en sån liten grej som ett ägg kan vara så mättande och innehålla så mycket protein? Helt fantastiskt!

Att det dessutom är så gott är ju verkligen ett plus i kanten.
Jag tycker också det är gott med äggröra. Stek äggen lite lägg och rör ihop.

Hoppas ni också gillar ägg för det är bra grejer :)


Äggröra med örtsalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0