Jag för 2 år sen?

Alva inspirerar mig mycket just nu, eller har gjort det hela januari.
Det känns lite som mitt liv fast förrförra våren då jag inte åt socker, gick ner 5kg och mådde allmänt bra genom att äta nyttigt och träna sånt jag tyckte var roligt, inga konstigheter egentligen.
Jag vill så gärna komma tillbaka till det välmåendet i både kropp och knopp.

Jag har nu under januari inte ätit så mycket onyttigheter men både förra helgen och denna har jag ätit godis. Inte groteskt mycket men ändå. Jag vet ju att jag egentligen mår bäst när jag skippar det helt. Både psykiskt och fysiskt. Det som dock känns svårast är omgivningen. Många tycker jag är "töntig" för att jag inte äter onyttiga saker, folk blir obekväma för att de själva äter onyttigt när jag är med och så vidare och jag har den känslan att jag inte vill vara till besvär fast egentligen borde det ju vara helt självklart att jag kan göra som jag vill och strunta i efterrätten om jag inte vill ha även om alla andra äter utan att jag ska känna mig dum.
Jaa, ni märker ju vilka i-landsproblem som härjar runt i hjärnan...

Imorgon ska jag göra upp en matlista för kommande vecka, gå och handla och hädanefter gör jag som jag själv vill och struntar i vad andra tycker och tänker om mig och mitt levnadssätt.

Jag säger dock inte att som jag resonerar är det rätta utan som jag tidigare "tjatat om" så mår vi ju alla bra på olika sätt och inget sätt är rätt eller fel tycker jag.

Nu ska jag precis som Alva gjort, försöka leva och må hälsosamt för mig själv och kanske på köpet få en sundare och lättare kropp att bära runt på.






Kommentarer
Postat av: Alva

Men gud vad gullig du är! Och vad glad jag är att jag kan inspirera någon!



Jag tycker att du ska köra ditt race och skita i vad alla andra tycker, du vet ju själv vad du mår bäst av! Du vet att du kan så kör bara! KRAM!

2011-02-06 @ 07:43:21
URL: http://healthylifeofalva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0