Gott för hjärtat

Hela dagen har jag gått runt och tyckt synd om mig själv för att jag är själv en dag som denna. Jag har varit ömklig och töntig :)

Innan spinningen kändes det som det jobbigaste jag skulle kunna utsätta mig för. Jag ville helst köpa 7kg godis och se på en snyftfilm, inte gå och träna helt själv på alla hjärtans dag. Dessutom är det sjukligt kallt ute så egentligen ville jag inte ens sticka ut näsan genom ytterdörren.

Jag pallrade mig till träningen tillslut i alla fall och tur var då det. Så fort jag kom in i salen kände jag att detta blir bra. Jag vet inte vart det kom ifrån men jag blev sjukt taggad och bara slängde bort alla dåliga, lata tankar. Jag var så satans (ursäkta...) stark idag. Benen och flåset orkade hur mycket som helst och det kändes så bra. Kanske att jag rentutav fått ut lite av min träning nu efter jul? Jag var så jäkla peppad hela passet och körde på som en galning, gryyym känsla!

Det är helt otroligt vad träning kan göra med mitt humör och min känsla. Jag gick från deppig till superglad och peppad på rekordtid.

Att det är ett kanonpass med exakt min musiksmak gör ju inte det hela sämre. Att cykla till Swedish house mafia och Robyn passar mig som handen i handsken.

Nu kan jag somna med ett leende på läpparna.
Hoppas ni också varit snälla med ert hjärta och låtit det jobba idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0