Bra gissat!

Min tanke var att göra plättar (pannkakor för er som härstammar från södra delarna av vårt avlånga land).
När de väl var klara var jag inte särskilt sugen på att äta hallon och banan som jag tänkt så då blev det sallad som innehåll istället och då kanske det kan klassas som någon typ av Crepes?
Det blev mycket gott i alla fall. När jag gör plättar använder jag mig av vanlig pannkakssmet men jag slänger i linfrön samt att jag använder grahamsmjöl och vetemjöl med fullkorn istället för vanligt vetemjöl. De blir då lite tjockare och matigare och det räcker att äta en eller två stycken, särskilt om man fyller de med något annat än tillexempel sylt. Frusna hallon och skivad banan brukar vara ett hett tips eller keso med någon frukt till. Ja, egentligen kan man slänga i vad som helst som man tycker är gott tycker jag.


Min sallad bestod av ruccola, tomat, gurka och fetaost. På toppen blev det lite vitlöksAioli och örtsalt.

Min matlåda till skolan kommer bli likadan imorgon samt att jag slänger i skinka i salladen och skippar Aiolin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0