4 veckor till belöning

Att ha ett mål med min träning brukar gynna mig avsevärt.
Jag har nu kommit på ett bra mål just nu för mig även om det är kortsiktigt.
Om ungefär 4 veckor åker jag till Stockholm för en helg med fina vänner, shopping osv osv.
Fram till dess är det hårdkörning som gäller.
Jag har bestämt mig att varje vardag ska jag promenera minst 30 minuter varje morgon, oavsett väder och vind och oavsett jobbtider. Att stiga upp 30 minuter tidigare är ingen big deal egentligen, det vet jag att jag klarar om jag bara bestämmer mig. Det brukar leda till att jag somnar åtminstone 30 minuter tidigare än jag brukar och då är det ju lugnt. (Om jag nu mot förmodan inte kan promenera på morgonen så får det bli på kvällen även om jag tränat eller dylikt).
Utöver detta ska jag träna på som vanligt och vara mer strukturerad tänker jag.
Det ska bli minst 3 konditionspass per vecka och minst 2 styrkepass. Oftast kombinerar jag kondition och styrka och det tänker jag fortsätta med. När det gäller konditionspass för mig är det mestadels spinning och löpning jag ska lägga fokus på men jag tänker också försöka köra Step en gång per vecka eftersom jag tycker det är så kul och det är ett bra komplement till konditionsträningen. Dans är ju väldigt bra för just förbränning.
Om jag nu lyckas med min hårdkörning så tänker jag eventuellt belöna mig med den rosa drömmen från Nike om jag springer på den i butik i Stockholm.

NIKE W ELEMENT HZ LS BRIGHT PINK
För att allt mitt träningsslit ska löna sig gäller det ju att jag sköter mig snyggt på kostfronten. Mycket varierad kost med framförallt protein som huvudingrediens. Grönsaker och frukt ska det inte snålas på heller.
Jag hoppas och tror att detta kan gå vägen och att den rosa drömmen får åka med flygplanet hem :)
NU KÖR VI!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0