Måndagsintervaller

Spinningen idag var minsann inget vanligt 55 minuters pass utan det var 55 minuter intervaller på cykeln. Blev lite nervös när instruktören berättade detta men det var bara att köra på. Upplägget var riktigt bra, först 10 minuters uppvärmning. Sedan var det intervaller i 1 min, vila, 2 min, vila, 3min, vila, 4 min. Alltså intervallminuterna steg uppåt hela tiden. Vilan mellan var nog ca 1 min om jag inte minns fel. Sedan hade vi 3 minuters återhämtning innan det blev tvärtom, alltså 4 min intervall först och sen 3,2,1 min. I slutet fick vi ca 3minuters bonus också. My god vad det kändes i mina ben när vi var klara. Riktigt bra konditionsträning.
I salen var varje cykel upptagen, det betyder att vi var 75 personer vilket i sin tur innebär att det var sjukt varmt. Men ack vilken stämning. Grymt bra musik, bra instruktör och peppade människor, kan inte bli annat än succé. Måndag är numera intervalldag numero 1.


Jag och veckans träningspartner Isa i lördags. Såhär snygga var vi inte efter spinningpasset så vi kunde inte fastna på bild. Imorgon kör vi Bodypump, bara att ladda om :)


Kommentarer
Postat av: Linnea

Ni är duktiga ni!

Jag kommer tillbaka redan på torsdagmorgon från ske-å, så det blir bara en kortvisit och jag befinner mig i umeå i helgen.

2010-09-07 @ 10:02:20
URL: http://linnealindholm.blogg.se/
Postat av: Pia

Blonda och vackra! Såg som sommarfräscha ut.

Lät riktigt äckligt jobbigt med spinningen... men bra kämpat av er! :)

2010-09-07 @ 22:21:17
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0