Ankelvikter?!

En kompis till mig köpte för några veckor sedan ankelvikter.
Hon tyckte att de gav mycket bra resultat även fast de "bara" var på 1 kg.
Jag har även läst i olika forum att ankelvikter under promenader visat bra resultat både styrkemässigt och på vågen. Det verkar vara ett mycket enkelt sätt att krydda till träningen lite extra. Man kan ha dem både på handlederna och på vristerna, kanske halva promenaden var?

Någon av er som testat detta med ankelvikter? Dela gärna med er av era erfarenheter.

CASALL ANK/ WR W 2X1 KG BLACK
Dessa kommer från Casall och finns på Stadium för 249 kr.
Jag tror jag ska slå till på ett par.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag och Josse köpte dem samtidigt så jag har också testat dem:) Skit bra är dem. En prommis blir mycket jobbigare men har dock inte testat dem på handlederna.

Köp dem!:)

2010-09-25 @ 23:03:17
URL: http://hellstrommaja.blogg.se/
Postat av: Zandra

Ankel vikter skall endast anvandas till styrketraning och skall absolut inte anvandas under promenader. Anledningen ar att dom sliter pa leder och muskelfasten, och detta leder till slut till skador. Skador pa leder och muskelfasten tar lang tid att laka pga dalig blod tillforsel och det kan ta lang tid innan man upptacker att man har fatt skador.



Mvh

Zandra

2010-09-26 @ 03:05:42
URL: http://zandraalexanderfitness.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0