Vadstrejk

Tillslut kom jag iväg på min planerade joggintur ikväll.
Tog mig runt 5km rundan och det gick över förväntan.
Kändes rätt bra och jag sprang på snabbare än i lördags.
Dock så dök en välbekant känsla upp. Mina vader drog ihop sig och nu är de så stela att jag inte kan gå normalt. Det händer varje år när jag börjar springa, jag har så korta vadmuskler och löpningen tar hårt.
Glömde ta på mitt superliniment innan, det var nog en bidragande faktor.
Imorgon blir det liniment hela dagen så jag slipper halta runt.
Egentligen borde jag ta tag i detta problem en gång för alla men jag är för feg.
Det skulle göra så sjukt ont att fixa så jag har skjutit på det i flera, flera år.
Dessa vadproblem har hängt med mig i många år och började när jag spelade mycket fotboll.

Trots vadstrejken så känns det nu så himla bra att jag sprang hela rundan utan draghjälp.
Jag märkte hur jag ökade farten när det dök upp en bra låt på Mp3n.
Bäst peppmusik på kvällens runda var:



Nu är det bara att ladda om, imorgon är det kombipass pump/spinning som står på schemat.
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0