Utmaning

Jag är en trogen läsare av Träningsglädje.
Hon har precis bestämt att hennes majutmaning blir att springa mer och snabbare.
Jag känner att detta verkligen är en utmaning för mig.
Det är inte så ofta jag tar på mig löparskorna och springer en sväng.
Dels för att jag har ofta problem med mina vader och benhinnor men också för att jag inte tycker att jag är så bra på att springa. Jag springer helt enkelt inte så snabbt som jag skulle vilja.
Det är ju just därför jag SKA börja springa oftare.
För att få upp mitt löparsjälvförtroende och för att förbättra mina löparskills!
Förra våren var jag rätt duktig på att springa ofta och det resulterade i att jag orkade mer och förbättrade mina tider. På sommaren springer jag en hel del eftersom jag då inte har IKSU:s utbud att förlita min träning på.

Så nu har jag bestämt mig, I MAJ SKA DET SPRINGAS!
Så fort min hals återgår till det normala ska jag knyta på joggingskorna och ge mig ut.

Jag ska sluta vara rädd för sådant som jag inte bemästrar helt och fullt ut och se till att utmana mig själv istället. Jag kan ju bara bli bättre, man måste våga för att vinna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0