Tankar...

Tidigare i mitt liv har jag ganska ofta brottats med ångesttankar om jag inte tränat en dag som jag tänkt eller om jag istället för tränat ätit en massa godis osv. Detta är något som ibland kan finnas kvar, tror det alltid kommer ligga där och lura men nu kämpar jag för att kunna hantera det.
Igår var en typisk dag/kväll som för något år sen skulle ha rivit upp ångesttankar och tyckt att jag minsann skulle bege mig ut och motionera.
Jag fick överraskande besök från en av mina närmsta vänner som numera bor i England. Vi köpte godis och satt och pratade och såg på film. Så underbart mysigt och lyxigt att få umgås eftersom det blir så sällan nuförtiden.
Istället för att känna tankarna om att jag borde verkligen inte äta godis en onsdag och speciellt inte eftersom jag inte tränat så kände jag GLÄDJE.
Det känns så bra att jag kommit så långt på vägen att jag kan knuffa undan de dåliga tankar, åtminstone ibland och bara leva och njuta av livet. Jag försöker hitta en balans som passar mig. Träna mycket har jag alltid gillat och det är bland det roligaste jag vet, det är inget jag gör ofta för att jag "måste" utan jag älskar att träna. Däremot så får det inte bli en överdrift. Jag skulle vilja kunna träna 4 gånger/vecka och känna mig nöjd med det, riktigt där är jag inte än och jag vet inte om jag kommer att hamna där på ett bra tag men jag tar små steg hela tiden.

Jag vet att det finns många därute som brottas med samma problem i olika grader. Det går alltid upp och ner skulle jag vilja påstå men mycket går att göra med tankens kraft.

Jag hoppas och tror att en dag så kommer jag inte behöva tänka till när jag äter den där chokladkakan eller när jag sticker ner på stan istället för att ta en löptur.
Det är bara jag själv som kan förändra mitt liv och min syn på livet och det är en process som tar tid men som sagt, jag själv är på god väg och jag hoppas ni andra därute som sitter i samma sits också tänker över allt värdefullt här i livet och sätter det överst på prioritetslistan.

Självklart kommer jag fortsätta blogga om min träning och min inspiration, detta var ett sidospår som jag ville dela med mig av eftersom jag vet att det är så många som har dessa tankar.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Julia

Tack min fina, underbara vän!!

2010-05-13 @ 16:27:36
Postat av: Ida

Tack själv finaste Julia! Kraam

2010-05-13 @ 21:23:30
URL: http://idmi.blogg.se/traningspepp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0