Målarhelgen!

Ojoj helgen sprang iväg och bloggen hann inte med.
Har varit ute hos min syster hela helgen och hjälpt till att måla deras hus. Jag tycker om att måla, det är rogivande på något sätt. Vad jag också fick erfara att det är ganska fysiskt jobbigt. Mina axlar har fått sig rejält med träning.

En mindre positiv aspekt av helgen är mina vader.
Joggade ju i fredags, gick sååå dåligt, vaderna krampade nästan direkt.
Fick vadmassage på fredagkväll så att jag skrek och grät, sjuka muskelknutar.
Träffade en utbildad massör/vadexpert som gjorde bedömningen att det grundar sig ända nerifrån hälsenan och uppåt. Ihopväxta vadmuskler som blivit knutar av all skit som gottat ihop sig därinne.
Han kan fixa det genom att TRYCKA sönder muskelknutar med en fruktansvärd smärta som följd. Tydligen är det vanligt att bli sjuk efter detta ingrepp....frossa och feber...när tusan har jag tid att vara sjuk igen?!
Aja får klura på detta, kan inte springa nåt mer i alla fall föränn jag fixat vaderna :/ surt!

Imorgon är det ny vecka och nya tag. Siktar på spinning, då blir vaderna nöjda :)

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0