Vardagsmotion

Jag har länge nu tänkt att jag ska bli bättre på att promenera, utöver min träning.
Nu när våren börjar visa sig (med undantag för dagens snöfall) så är det ju så härligt att vara utomhus. När man pluggar så sitter man mestadels inomhus, antingen vid en dator eller i en föreläsningssal, därför tycker jag att en promenad utomhus kan ge så mycket energi.

Imorgon startar jag med detta. Jag ska jobba på en förskola på Tavleliden. Det tar ca 50-60 minuter att gå dit. Eftersom det inte finns någon bra bussförbindelse från där jag bor så blir det helt enkelt enklast att traska dit även om det blir en väldigt tidig promenad. På hemvägen kanske jag går förbi gymmet om jag inte är helt slut av ungarnas aktiviteter under dagen. Ska kika om det finns något roligt pass som kan få mig peppad på träning kring 17-18tiden imorgon, lagomt för att sedan slockna i tvsoffan till Let's Dance :)

Vad tänker ni träna imorgon?

(Jag vet att jag har läsare, så kom igen och inspirera mig och berätta om eran tränings- eller motionsrunda imorgon fredag, blir det fredagsmys för hela slanten så kanske ni har något mysigt tips om det också?) 

Nää nu ropar John Blund.
Ska drömma om min promenad 06.30.....zzz....zzzz :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0