Torsdagsträning!

Denna dag blev aningens stressigare än igår...
Jobbade över litegrann, cyklade i ilfart till IKSU.
Bytte om på en nanosekund, sprang till spinningsalen och hoppade upp på cykeln just precis efter instruktören hade kört igång låt nr 1 och uppvärmning.
Passet gick sådär, eller ja helt okej men var inte alls någon ultimat uppladdning idag med massa stress, lite mat. (Svårt att äta något alls när jag jobbar på förskolan för de är så många av barnen som behöver hjälp under måltiden.) All stress gjorde också sitt tror jag.
Det var iallafall ett spinningpass på 55 minuter så andra halvan av passet kändes det lite bättre, går alltid bäst när jag kommit igång lite.
Utan Marie vid min sida hade jag kanske gett upp där i mitten någonstans men tack vare henne så gick det hela vägen! Tack för det "bästa träningskompisen" ;)
Efter spinningen körde vi ett corepass. De har precis kommit ett nytt pass så det är lite ovana övningar men var kul iallafall.

Jag tycker spinning och core är en perfekt kombination.
Helst kör jag corepasset före så man har fått in bålstabiliteten till spinningen men det går ju jättebra att göra tvärtom också.

Kändes bra att komma iväg och träna. Har suttit med hemtenta ikväll. Tack vare träningen är jag fortfarande vaken, annars hade jag nog slocknat direkt efter jobbet!

Tror jag ger upp för kvällen och tar nya tag med plugget imorgon.
Min fredagsplan är att stiga upp senast 07.30 och ge mig ut på en morgonjogg. (Fixar bildbevis.)
Då blir jag pigg, får pluggfokus och klarar av några till tentafrågor.
Dessutom får jag lite löpning som jag bestämt mig för att utföra mer och mer nu framåt vårkanten.
Eftersom jag skrivit det här i bloggen så måste jag ju nu genomföra detta :)

Snart helg! Pepp pepp till er alla :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0