SNÖ

Godkväll!
Tog mig ut i snöyran på en lite löparrunda idag.
Eller nä, vi får kalla det lufsrunda :)
Fick plumsa i snön där inga bilar hade kört men i övrigt var det härligt.
Var ute i enbart 25 minuter men blev rejält slut i benen ändå. Snöträning verkar vara effektivt :)
Såna här dagar när det känns så grymt jobbigt att ta sig ut pga. vädret så tänker jag på hur skönt det är när man kommer in, då är det verkligen värt varje liten minut. Jag ser det som en start på min löpkarriär i vår ;)

Jag har hunnit med att baka idag också.
Här kommer receptet på mitt favoritbröd:

25g jäst
4 dl mjölk
1 dl Kesella
½ dl mörk sirap
25 g rumsvarmt smör
1 ½ tsk salt
9 dl vetemjöl (Fullkorn,Kornmjöl,Rågmjöl. Jag brukar blanda av det jag har)

Linfrön, havregryn, solrosfrön efter behag.

Blanda ihop alla ingredienser. Gör småfrallor av degen och lägg på en plåt. Låt ligga i kylskåpet i några timmar eller över natten.

Grädda i ca 10 min mitt i ugnen på 250*c.

Supergott och enkelt bröd som jag verkligen rekommenderar!

Nu blir det snart melodifestivalen!
Trevlig lördagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0