Smoothie!

Jag har fastnat för Smoothies just nu.
Jag brukar slänga i lite alltmöjligt men efter ett hårt träningspass och om jag ätit lite halvkonstiga tider som just idag då det blev en sen frukost/brunch och en lunch/middag vid tvåtiden och sen ett träningspass kl 18 så passade det perfekt med en rejäl smoothie när jag kom hem efter 19.

Min favorit smoothie:

1 ägg
Naturell lättyoghurt
Lättmjölk (pyttelite)
Frysta jordgubbar
Frysta blåbär
Banan
Fiber Havregryn
Krossade linfrön

Mixa ihop allt detta och vips en god, mättande smoothie.
Beroende på hur mycket man vill ha så anpassar man mängd av alla ingredienserna.
Man kan ju ta i princip vad man vill för frukter eller bär i en smoothie.

Nu laddar jag inför en ny jobb- och träningsvecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0