Psykologisk vinst!

Idag ställde jag mig på löpbandet med målet att springa 5 km.
Till saken hör att jag inte sprungit på väääldigt länge samt att jag har varit förkyld i 2-3 veckor och i princip inte tränat någonting alls. Det kändes dock viktigt för mig att klara av att springa 5 km rent psykisk. Brukar ha rätt svårt för just löpbandet, är ju sååå trist jämfört med att springa ute.

Några bidragande faktorer till varför jag klarade av detta idag:
*Josefin sprang vid min sida, tycker alltid det går lättare när man har något med sig som springer bredvid.
*Mtv spelade en topplista med mest spelad musik just nu, helt i min smak!
*Jag hade verkligen bestämt mig och då krävs det mycket för att jag kliver av, tjurskallen är bra att ha med ibland :)

Mina 5km gick dock inte snabbt. 32 minuter tog det för mig. Känns dock ganska oväsentligt just nu, är bara nöjd att jag genomförde det.
Nu är jag peppad på att börja springa och fixa en bra kondition.

Efter löpningen så gick vi till gymmet och körde triceps och mage.
Triceps i både maskin och med hantlar.
Mage tränade vi med hjälp av en liten boll samt lätta vikter. En övning som känns omöjlig att beskriva såhär i ord. Den är iaf sjuuukt jobbig.
Vi avslutade med plankan 3*30 sekunder.

Det kändes som ett bra träningspass idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0