Middagstips

Vaknade upp med samma huvudvärk.
Skippar därför kvällens hockeykväll och stannar hemma i soffan och kurerar.
Jag slängde ihop några plättar iallafall, mest för att jag hade ett oöppnat mjölkpaket som går ut imorgon. Dricker i princip aldrig mjölk men köper hem det ändå, är ju bra att ha till vissa saker.

När jag gjorde plättarna så följde jag vanligt recept ur "vår kokbok". (3 ägg, 6dl lättmjölk)
Istället för vetemjöl så tog jag fullkornsvetemjöl samt att jag tillsatte krossade linfrön och rågkross.
Istället för att äta socker eller sylt till plättarna så åt jag bananskivor och blåbär. Supergott!
Just banan tycker jag är perfekt att ha som tillbehör, det mättar väldigt bra. Eftersom det är "fullkornsplättar" så tycker jag att man mår mycket bättre på dem än på vanliga plättar.
Ett annat bra tips är att ha keso som tillbehör, det och frysta bär blir mycket bra tillsammans.

Sist jag åt pannkaka. (Ugnspannkaka för er som tror att pannkaka är det man gör i stekpannan)  :)



Nu blir det the och lime (enda c-vitaminkälla som finns hemma just nu.)

Ha en härlig kväll och heja på SAIK åt mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0