Kvällens träning:

Det var en kanonträning ikväll.
Blev helt dyngslut idag på Stepdancen men denna gång var det inte förkylningsslut utan det var "jag har tränat som en galning slut". Nu när jag varit på det passet flera gånger i rad så kan jag hela koreografin och då är det bara att köra på järnet, hur bra konditionsträning som helst!

När jag kom hem från stepen idag så kände jag för att träna lite styrka.
Slog igång Spotify och valde tre bra låtar som låg efter varandra, det blev:

*Memories med David Guetta. Körde biceps med mina 3kilos hantlar. Eftersom de är så pass lätta som 3kg så orkar jag många repetitioner, jag körde hela låten ut 3,30 min med varierande tempo. Räckte gott och väl för mina otränade armar.

*U got me good med Sheri. Det blev en tricepslåt med lite tricepsarmhävningar på slutet. 3,30 min även den sen var jag heeelt slut i triceps.

*Meet me half way med Black eyed peas blev avslutande axellåt. Varierande övningar med hantlarna och avslutande breda armhävningar. En lååång låt 4,44min, mina axlar skrek av smärta men det var välbehövligt.

Jag tycker inte om att gå till gymmet efter Stepdancen för att jag är blöt av svett och helt knallröd i ansiktet av ansträngning så därför tycker jag det är ett superbra alternativ att köra lite hemma om man vill få dit lite styrka. Idag körde jag inte så superlänge men det blev ändå en bra genomkörare för armar och axlar. Bättre än ingenting iallafall. Äger man inga hantlar så finns det ju massor med övningar man kan göra med sin egen kropp. Kan tipsa om mina favoriter i helgen och BRA MUSIK gör det ju så himla mycket roligare!

Nu går vi mot helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0