Inte riktigt lika stel som ett kylskåp längre?

Som väntat så var det rätt klurigt på Bodybalance.
Mina flodhäströrelser var där och spelade mig ett spratt.
Tror iallafall att min i övrigt ganska slitna kropp behövde den där stunden att sträcka ut och jobba med lugna rörelser.

För er som inte vet vad Bodybalance innebär så kanske denna definition från IKSU:s hemsida kan hjälpa er lite:

Under en timmes BODYBALANCE tränar du styrka, balans och rörlighet med rörelser från bl.a. yoga och pilates. Rörelserna görs till följsam musik. Instruktören guidar dig genom de olika teknikerna. Vi har även BODYBALANCE Bas för dig som är ny eller för dig som söker en enkel och tydlig genomgång av övningarna.

Nu ska jag som jag tidigare skrev försöka gå minst en gång per vecka.
Det är ett perfekt pass att kombinera med någon annan typ av träning.
Tex. att man först kör spinning och sen Bodybalance.
I slutet av passet är det flera minuters avslappning, det absolut bästa tycker jag :)

Det är ett förkoreograferat pass från LesMills, Nya Zeeland.
Kolla in lesmills.net om ni vill ha mer info!

Jag är iaf nöjd och glad att jag gick dit!
Ibland behövs det något man inte ritkigt vill för att man ska känna sig ännu bättre när man går därifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0