Mot Kebnekaise

Just nu behöver jag bloggen och all pepp jag kan få.
Har varit riktigt rejält förkyld i över en vecka nu och nu börjar jag se ljuset.
Jag måste komma igång med min träning igen och jag behöver bloggen som verktyg så att det verkligen blir av. Annars kan jag ju fuska utan att någon vet.

Sista helgen i augusti så ska jag tillsammans med pappa, brorsan, min farbror och två kusiner bestiga Kebnekaise. Detta innebär att det vore sjukt dumt att inte träna ordentligt i sommar och sen tro att det ska gå vägen. Nu måste jag köra stenhårt i två månader så att mina ben orkar bära mig hela vägen upp.

Idag startade jag dagen med en liten promenad på ca 30 minuter och sen testade jag min nya DVD träningsskiva som jag fick i senaste numret av Fitness magazine. Den utlovade 17 brännande minuter och JA den höll vad den lovade. Det var riktigt längesen jag körde sådan typ av träning med bålen i fokus. Plankan var en riktig utmaning. Jag ska försöka köra den DVDn regelbundet så ska jag nog snart orka lite mer.
Bara den här jäkla förkylningen ger med sig snart.
Dags att sticka till jobbet, blir att kurera med the och honung hela dagen.

Hoppas någon mer än jag är peppad på sommarträning och vill hänga med mig på äventyr i sommar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0