Vadfixen

Jag har sedan jag var 15år samlat på mig muskelknutar i mina vader.
Dessa muskelknutar har länge stört mig i mitt tränande. Framförallt i mitt fotbollsspelande och min löpning. Ingen fotbollsmatch utan vadmassage i halvtid har jag spelat på många många år.
Om jag tagit en löparrunda har jag sen haft svårt att gå normalt dagen efter för mina vader har dragit ihop sig och blivit två klumpar i princip.

Min systers mans bror är "vadexpert" och har för ganska längesen ställt diagnosen "Dina två vadmuskler har vuxit ihop till en enda av alla slaggprodukter". Det skulle finnas två lösningar på detta problem. Att han TRYCKER sönder musklerna = en smärta helt utan dess like (enligt honom) eller att jag opererade. Han själv har samma problem, han har hellre dessa vader som inte går att träna löpning med än fixar det pga. smärtan.
Jag har länge tänkt ta tag i det och bara göra det men inte vågat.

Igår var dagen D.
Smärtan jag kände när han tryckte sönder mina muskelknutar går inte att förklara. Jag skrek och grät om vartannat. Helt sinnessjukt så ont det gjorde. Jag har aldrig känt en sådan smärta och jag hoppas det aldrig händer igen. Om jag någonsin lyckas få tillbaka dessa knutar så ska jag leva med dem resten av livet, jag gör inte om det där.

Men summan av detta är att jag om typ en vecka kommer att ha fantastiska vader utan muskelknutar, amazing! Just nu har jag dock ganska ont, speciellt eftersom jag sprungit på caféet hela dagen men smärtan ska gå över efter typ 4 dagar enligt the expert. Feberfrossa inatt och illamående blev en följd men förhoppningsvis är det värt det.

Jag ska dricka mängder med vatten och vila från träning några dagar sen kommer jag vara som en helt ny människa! Skulle nog trots allt gjort detta för några (alldeles för många) år sedan.

Over and out

PS. var på gymet i lördags och har fortfarande träningsvärk efter bänkpress, iiinte bra :)

Kommentarer
Postat av: Träningsglädje

usch, det där låter outhärdligt!!! muskelknutar kan ju också bero på grejer högre upp i kroppen och kanske kan det vara värt att knäcka ut rygg/rumpa och sådana grejer... men det har nog din expert koll på! :)



waka waka är förresten grymt bra!!

2010-07-12 @ 23:50:41
URL: http://www.traningsgladje.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0