Powerwalk

Ikväll hade jag tänkt jogga.
Men sen så ändrade jag de planerna, kroppen kändes inte riktigt hundra.
Tror det börjar komma sviter efter inlinesturen igår, ryggen säger stopp.
Tog en powerwalk på 45 minuter istället. Blev både riktigt svettig och flåset fick jobba lite så det var bra. Det kan vara nog så jobbigt att promenera riktigt snabbt i kuperad terräng som att jogga. Sen så blev jag lite rädd också (jag är lite onödigt rädd för vissa djur som skulle kunna finnas i skogen) så då var jag tvungen att springa en liten bit när jag kom in på en okänd stig (kunde ha varit en älgstig).

En bit på vägen hade jag sällskap i telefonluren, har man inget promenadsällskap så tycker jag det är superbra att ringa någon och babbla med om man inte har superbra musik i öronen. Då har man helt plötsligt gått riktigt långt utan att man tänkt på det.

Nu är det dags att sova, eftersom det inte blev jogg idag så får jag ta det imorgon då. Är ledig så får bli en träningsdag. På kvällen blir det pump igen, hoppas ryggen inte är lika stel för då blir det extra tungt :)

Godnatt mina vänner!


Promenad i Umeå vårvintern -10.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0