Träningen i Nya Zeeland

Jag var ju ganska nyligen iväg på min livs resa alla kategorier.
4 veckor spenderades på en skola med praktik och 4 veckor på resande fot.
Under dessa två månader så hann jag med några träningspass även om det inte var något stående inslag i vardagen tyvärr.
Andra helgen som vi spenderade i NZ åkte vi iväg på en surfskola. Det var hur roligt som helst men tyvärr så stukade jag foten rejält. Riktigt rejält och jag känner ännu av det. Det kändes som att ett ledband hoppade ur och tillbaka i fotleden och det är mycket möjligt att jag sträckt ut ett ledband. Envis som jag är fortsatte jag surfa efter en stunds vila även om det inte kändes bra (men hallå hur ofta surfar man på en strand i NZ?). Detta kan dock ha förvärrat skadan avsevärt. Jag vågade mig ut på promenader och det gick bra så länge jag gick rakt fram på "vanligt" underlag, typ asfalt men så fort underlaget blev ojämnt eller om jag t.ex. skulle väldigt snabbt ta på mig skorna, alltså lirka i foten i skon så gjorde det mycket ont.

Detta har alltså förföljt mig nu väldigt länge och därför blev träningen i Nya Zeeland väldigt sporadisk. Promenader blev det mest av. En och annan joggingrunda, några simtag i havet och EN tennismatch mot Linnea :) I övrigt är det ett mycket angenämnt klimat att träna i tycker jag men man får passa på att släpa sig ut på morgonen innan det blir för varmt.

Det blev tyvärr inget LesMills pass. Det hade ju varit grymt roligt att testa på. Läste samma vecka som vi skulle åka hem att de har prova på gratis på alla LesMills gym och då var vi tyvärr inte i en stad som hade LesMills gym, himla otur alltså men det betyder väl bara att jag måste åka tillbaka en vacker dag :)


Promenadvy "hemma" i Auckland (där vi spenderade 4 veckor).


Skogspromenad i Auckland


Vandra vandra vandra....


Framme vid målet....helt okej :)


Strandad...

Definitivt ett resmål att rekommendera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0