Mellanmål

Nu när jag håller mig undan från sötsaker så blir måltiderna viktigare för mig.
Jag försöker verkligen äta fem mål per dag.
Frukost, lunch, middag och två mellanmål.
Ett innan lunch och ett kring 2 tiden. Om jag håller detta så blir jag sällan sötsugen eller sugen på något på kvällen. (Det är oftast det vanliga för mig om jag slarvat med maten under dagen).

Mina bästa mellanmålstips är:

*Skinkrullar med keso i.
*Ägg
*Frukt med keso eller kesella.
*Fil med müsli. (liten portion)
*Smörgås med mycket pålägg som skinka, keso eller ägg.

Det som kan vara bra att tänka på om man vill hålla borta sötsug är att äta proteinrik mat, då håller sig mättnaden längre och jag upplever att jag inte blir lika sugen. Om det sen sitter i huvudet eller i kroppen det vet jag inte, tror det är en blandning.

Nu ska jag ta mig en kaffekopp och en äggmacka, sen fortsätta packa ihop lägenheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0