Fredag är dagen D!

Nu börjar jag bli nervös på riktigt.
På fredag så tar jag, min pappa, bror och några släktingar vårt pick och pack och beger oss till fjällen, närmare bestämt mot Kebnekaises topp.
Jag har idag kollat upp antalet mil som vi ska gå.
Det är först 2 mil på fredag, till fjällstationen sen på lördag är det 2 mil att gå upp till toppen och sen ner igen och sen på söndag är det 2 mil att gå tillbaka till bilen. Om det hade varit plan mark så hade det ju inte varit någon big deal men nu är det "tyvärr" riktigt rejäl lutning och ingen asfalterad väg :)

Jag ser framemot denna resa som kommer vara en riktig utmaning både psykiskt och fysiskt.
Vi får se om jag "vågar" gå på spinning imorgon, jag är rädd att jag ska få träningsvärk som sitter kvar länge. Det vore en katastrof om jag hade ont i kroppen redan innan vandringen har börjat.

Någon som varit på Kebne och har några allmänna tips?


Kommentarer
Postat av: Gustav

Jag var där uppe sommaren -96. Råder dig att ta med mycket mat och ha bra skor!

2010-08-28 @ 09:15:27
URL: http://kryddhyllan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0