Sugar sugar...

Har ju inte pratat om "sockerstoppet" på länge.
Det är nog därför att det har gått så bra förra veckan och jag har inte ens behövt tänka på det. Blev erbjuden glass och godis två gånger men båda gångerna var jag så mätt efter middagen så det var inga problem att neka, jag hade inte fått ner en bit om jag hade velat.
Nu efter magsjukan har det dock hänt något. Jag drack avslagen coca-cola igårkväll. (Ska tydligen vara bra för magen enligt min mammas husmorstips).
Idag har ett godissug visat sig. Jag har inte alls varit sugen på mat eller något i den vägen utan jag har helst bara velat proppa i mig massa godis. Jättekonstigt tycker jag?
Som tur är så har jag detta sockerstopp och kunde inte gå och köpa en godispåse för om jag hade gjort det hade nog min mage sagt byebye ungefär. Jag tror inte att godis är så bra när man inte ätit någon riktig mat på ett dygn. Kan tänka mig att min kropp skriker efter näring och det är därför godiset kommer upp i min hjärna.

Jag har fått i mig lite grann idag men imorgon blir det andra bullar. Ska försöka äta normalt så kanske jag kan ta mig ut på en liten promenad. Nu när jag börjar känna mig frisk så är det så jobbigt att vara inne hela tiden. Snart så smittas jag inte heller, så snart är jag med i vardagen igen.
Har städat bort all magsjuka nu så här är renare och snyggare än på länge!
Det bästa med magsjuka är att det går över relativt snabbt, ett dygn av helvete och sen så behövs 1-2 "komma tillbaka" dagar sen är man frisk som en nötkärna. Betydligt mer fördelaktigt än en långdragen förkylning på 3 veckor. Aja nog pratat om sjukdom, dags att sova.

Vi hörs imorgon med nya tag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0