Sockerstopp!

Nu är det dags för mig att ta ett litet sockerstopp.
Helt enkelt för att jag känner att jag behöver det.
Jag behöver komma in i rutiner och äta ordentlig, bra mat.
Jag behöver få i mig mycket vitaminer osv. så att jag blir frisk och kry nu.

Det blir samma deal som förra året:
Inget godis.
Inga chips/ostbågar etc.
Inga kakor/bakverk.
Ingen läsk.

Jaa jag tror ni fattar grejen.
Vad som är okej är:
Nötter.
Popcorn 1 gång/vecka. (Är dock inget stort fán av popcorn så brukar bli mkt mer sällan än så)

Vad som brukar vara min räddning:
FRUKT!

Jag har inte bestämt exakt hur länge jag ska köra, börjar till sista april och om jag mår bra av det så kör jag längre. För mig handlar detta om att må bra, det handlar inte om att jag ska sitta och tråna och må dåligt av att inte äta några sötsaker och typ "straffa mig själv". Jag brukar känna mig fräsch och pigg och orka mer när jag håller mig borta från sötsaker.

Detta funkar för mig, inte säkert det funkar på samma vis för andra.
Försök hitta något som passar er själva eller så kan ni ju testa min idé.

F.r.o.m nu till sista april, NU KÖR JAG!


Kommentarer
Postat av: Ida -www.lippstick.se

Det ska bli spännande att följa dig!

Det som du ska göra nu gjorde jag också eller snarare gör. Genom det tappade jag 20 kg på ett år enbart genom att ändra mina matvanor. Nu har jag nått min idealvikt (går varken upp eller ner) och mår toppen!

Kör hårt och lycka till!

/ Kram Ida

2010-04-06 @ 21:09:49
URL: http://www.lippstick.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0