Mmmm....morot!

När jag fastnar för något som jag tycker är gott då kan det bli lite som ett beroende och jag måste äta det ganska ofta. Just nu är det rivna morötter som jag bara måste äta, helst en gång per dag.
Vanligtvis så river jag morötterna och äter till någon måltid.
Idag fick det bli mellanmål.
Jag tycker det blir så saftigt och gott att finriva morötterna istället för att knapra på dem som de är.

Ett hett tips för att göra dem ännu saftigare är att tillsätta saft från en apelsin. Bara att ta en apelsinklyfta och klämma ur apelsinsaften över morötterna. Sååå gott :)

Om man behöver ett lite större mellanmål för att man exempelvis ska träna så tycker jag det är jättegott att lägga rivna morötter på en knäckemacka.

Try it!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0