Hopprepsträning

När jag var liten och gick på dagis så minns jag den dagen jag lärde mig att hoppa hopprep. Jag hoppade konstant hela dagen när jag hade fattat hur det hela skulle gå till. Det resulterade i tårar och alvedon innan läggdags för jag hade sådan fruktansvärd benvärk.

För några år sedan köpte jag ett träningshopprep att ha här hemma om jag inte lyckas komma iväg på någon träning eller helt enkelt inte har tid att åka iväg och träna.
Jag tycker hopprepsträning är superbra. Det räcker med fem minuter så är man helt slut. Det är kanon som uppvärmning om man tänkt styrketräna.

Mitt tips är att sätta igång spotify, välja ut några favoritlåtar och hoppa till dessa.

Ett hopprep är billigt att köpa samt att det är smidigt att ta med och förvara. Det krävs heller ingen särskild kunskap för att kunna hoppa och det viktigaste av allt, det är riktigt bra träning.

Kika in på nedanstående länk om ni vill ha tips på hopprepsövningar som Blossom tagit fram:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=15856&a=667543


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0