Cykel40

För många kan det låta lite att träna spinning i 40 minuter. Dessutom så försvinner 10 av dessa minuter till uppvärmning, nervarvning så på ett cykel40-pass så är det 30 minuters hård träning.
30 minuter och inget mer? Joo så är det.
Det jag vill poängtera med detta är att dessa 30 minuterna kan bli hur jobbiga som helst om man själv vill det.
Oftast så är det lite intervall liknande träning på dessa spinningpass. Att köra intervaller i 30 minuter är ingen barnlek, det vet ni som provat.
Tack vare intensiteten som blir i ett 40-pass så tycker jag ibland det kan kännas mer ansträngande än ett längre spinningpass, just för att det är högre tempo, utan vila.
Jag tror det dessutom är mycket psykiskt att jag vet att om 30 minuter är det över och då kan jag köra på tills jag är helt slut, jag behöver inte "fega" i början och spara mig lite så att jag ska orka cykla 60 minuter...om ni förstår hur jag menar :)

Det är ju dessutom utmärkt att kombinera med styrketräning på gymmet eller ett corepass och hela kvällen behöver ändå inte försvinna för att man "dubbeltränat".

Sådärja, ville bara slå ett slag för cykel40!
Godnatt / Spinningnörden ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0